VvE oprichten

Sommige Verenigingen van Eigenaren (VvE s) leiden een slapend bestaan. De leden komen niet bij elkaar en vaak wordt er ook niet gespaard voor onderhoud. Het is niet moeilijk om zo n slapende VvE te activeren.

VvE activeren
Het begint ermee dat u de mede-eigenaren van het pand uitnodigt voor een eerste bijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst bespreekt u samen met uw buren hoe u de VvE activeert. Wie wil bijvoorbeeld voorzitter zijn? Is er iemand die goed kan boekhouden of notuleren? Of zijn dit taken die de leden liever willen uitbesteden aan een administratiekantoor? In zo’n eerste gesprek zult u merken dat er waarschijnlijk al veel kennis in huis is en dat sommige buren al ervaring hebben met een VvE.

In de splitsingsakte en het reglement van uw pand staan de spelregels van uw VvE. Het stappenplan VvE activeren geeft u een goed overzicht van wat allemaal moet gebeuren om de VvE actief te maken.

Een VvE actief maken kost in het begin misschien wat tijd en moeite, maar als alles eenmaal lekker draait, heeft de bestuurder veel minder werk.

Heeft u vragen over het activeren van uw VvE? Gebruik dan het onderstaande reactieformulier of neem per e-mail contact met ons op.